INNOVEIT
Job
Public RelationsLocatie
EuropaLancering
12.2017Internationale persconferentie tijdens de jaarlijkse Europese tech- en innovatiehoogmis.
Voor het derde jaar op rij is Vademecom met zijn pan-Europese partnernetwerk verantwoordelijk voor de public relations van het EIT in het algemeen en de verslaggeving van INNOVEIT, hun jaarlijkse innovatieforum in Boedapest, in het bijzonder. De crème de la crème van Europa’s meest invloedrijke media werd gelobbyd, met als resultaat elk jaar meer dan 50 journalisten ter plaatse en alles bijeen enkele honderden strategische interviews.
“Highly versatile, effective, flexible and proactive, with expertise proven at international level – be it in Sofia, Helsinki, Tel Aviv or the Silicon Valley!“
Caroline Vandenplas
Head of Communications - EIT
Docks Bruxsel, van shoppingcenter naar ‘livingcenter’!
Job
Public RelationsLocatie
BrusselLancering
09.2019Docks Bruxsel, de benjamin der Brusselse winkelcentra, werd tegen wil en dank meegezogen in een spiraal van ongefundeerde geruchten en foute percepties.
Hun uitdaging was om die negatieve dynamiek proactief te counteren. En dus gingen we aan de slag: strategische persbriefings, promotie van een internationaal gerenommeerd evenement, een VIP-receptie, topontmoetingen met lifestyle-influencers, productie van een hele resem radiospots en zelfs een Prinselijk bezoek!
De cijfers spreken voor zich: terwijl de sector als geheel aan dynamiek inboet, heeft onze klant het aantal bezoekers met 7% zien toenemen, terwijl de ongeveer honderd handelaren die er zijn ondergebracht een gemiddelde omzetstijging van 9% kennen (tegenover 4% elders).
“PR can be so old-fashioned… We were looking for a game changer – and we found it.”
Peter Todd
CEO - Portus Retail
WEEK VAN HET HARTRITME
Job
Evenement & E-EvenementLocatie
BelgiëLancering
01.2012De grootste nationale sensibilisatiecampagne rond hartritmestoornissen.
Op tien jaar tijd maakte Vademecom van deze actie de niet te missen jaarlijkse afspraak van een honderdtal Belgische ziekenhuizen en enkele tientallen middelbare scholen. Ondanks de bescheiden oppervlakte van ons land is de Week van het Hartritme ondertussen uitgegroeid tot de belangrijkste actie in zijn soort wereldwijd!
Via een didactische website komen tienduizenden burgers elk jaar meer te weten over hartritmestoornissen en kunnen ze zich inschrijven voor de honderden initiaties in reanimatie en gratis hartritmescreenings.
Ter ondersteuning van de jaarlijkse campagne produceren we 100.000 folders, duizenden posters, strandvlaggen en andere displays en communiceren we het hele jaar door naar de pers. Onze persconferentie in het voorjaar trekt traditioneel veel journalisten uit verschillende mediahoeken.
Daarnaast worden de acties ook gepromoot via Facebook, waar we instaan voor alle content en community management. Verder organiseren we elk jaar een verrassingsactie, zoals bijvoorbeeld deze flashmob in het Centraal station van Brussel, die honderden vrijwillige koorzangers en dansers samenbracht om een voorkamerfibrillatie uit te beelden. Klik op de foto om de flashmob te bekijken – al meer dan 25.000 mensen gingen u voor!
“Dedication and enthusiasm to always surpass expectations.”
Dr. Georges H. Mairesse
Voormalig voorzitter
Belgian Heart Rhythm Association
BRAVE, HECTOR & FAMILY
Job
Digitale communicatieLocatie
BeneluxLancering
09.2016Beestenboel op sociale media!
Onze klant wil zowel dierenartsen, veehouders als de eigenaars van huisdieren zo goed mogelijk informeren. Ons social media team creëerde daarom 7 Facebookgemeenschappen waarvoor we dagelijks content aanleveren en het community management verzorgen.
“After only one month of collaboration on our social media operations, Vademecom already achieved nearly 50% of the annual objectives in terms of digital awareness.”
Catherine Lion-Fort
Marketeer
MSD Animal Health